Sugen på lite Baby-Gaga?

När jag var mycket liten så hände det att jag drack bröstmjölk, men sedan jag fått tänder och lärt mig gå så slutade jag med det. Jag minns inte om det var så att jag tröttnade eller om det var så enkelt att drycken inte tillhandahölls längre. Sedan dess har jag faktiskt inte haft några funderingar på att gå tillbaka till de där vanorna, inte förrän alldeles nyss när jag läste på Reuters om en ny produkt, the Baby Gaga.

Åk till London, beger dig till Icecreamists restaurant i Covent Garden, och hosta upp 150 spänn så serveras du en glass gjord på bröstmjölk. Bröstmjölken har klämts ur 15 kvinnor som besvarade en annons på Mumsnet, alltså som inte är en godissajt utan en mammasajt. Det kanske är bäst du skyndar dig Covent Garden om du vill smaka, för jag vet inte hur många glassar det går att få ut ur 30 bröst, såvida de inte levererar dagligen.

En av donatorerna säger att hon tror att glassen kommer att göra så att fler vuxna får upp ögonen för hur god modersmjölk egentligen är, och då kommer fler mammor vilja amma sina nyfödda. Mer naturlig och färsk glass får man leta efter. Smälter i munnen.

Visst. 150 spänn är mycket pengar. Det kan inte bli glass varje dag.

För dig som själv har tillgång till mjölkproducerande bröst, direkt eller indirekt, så är det förstås möjligt att göra en Hemma-Baby Gaga för familjen att varva ner med. Pumpa ut en mugg, smaksätt med vaniljstång och citronskal och plocka fram glassmaskinen. Om du har god produktion så kan du sälja till grannarna. Enkelt. Som att stjäla godis från små barn.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Detta inlägg publicerades i kost och märktes , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Sugen på lite Baby-Gaga?

  1. Pastor Bentonit skriver:

    Jag är mållös. Eller om jag tänker efter så är jag inte det. What does that make me?

  2. Drillemor skriver:

    En smiley räcker nog… :O

  3. Spanaren55 skriver:

    När jag var liten så fick jag höra om en kvinna i vår by som hade så gott om bröstmjölk så hon gjorde plättar till deras hund. Hon tyckte det var synd att mjölken skulle gå till spillo/ kram

  4. Mib skriver:

    Hahaha, ja vad ska man säga….

Lämna en kommentar