Jag har tappat greppet om nyhetsflödet

Jag läste ju lokaltidningen i morse och radion var på den också. Och nog kollade jag skidorna på TV men hela tiden lyckades jag undgå dagens huvudnyhet. Till affären hade i alla fall en fläkt av den stora världen nått genom löpsedeln här till vänster, så nu är jag informerad jag också.

Jag får inte slarva så där med nyhetsinhämtningen. Jag missar ju allt som är viktigt, och engagerar mig i fel saker. Och nu känner jag att det är så jättetråkigt det här med Alexander Rybaks kräkkollaps. Man känner ju med honom, det går inte att komma ifrån. Det vet man ju själv att det inte är så roligt att springa på toa när man har kräkkollaps. Jag vet inte hur jag ska kunna bli glad igen. Dagen är ju förstörd. Jag prövar lite finkultur. Vi får se om det hjälper.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Detta inlägg publicerades i Nyheter, på TV och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Jag har tappat greppet om nyhetsflödet

  1. Ebba skriver:

    Ja det är ju tur att tidningarna väljer att skriva om viktiga saker så att man kan känna sig säker på att man verkligen är uppdaterad med det viktigaste som händer i världen. 😉
    Ordet kräk-kollaps kommer väl komma med i SAOL vad det lider. Alla korsord kommer snappa upp det med frågor som ”Led Rybak under” och ”Scenlämningsskäl”. Jag är lyckligt och självvalt ovetandes om hela Melodifestivalen samt dess deltagare, skönt är det.

    • Håkan skriver:

      Ja, om man sveper löpsedlarna ordentligt så kan man känna sig lite lagom informerad, dvs går man och handlar så behöver man inte läsa en massa tidningar och så. Det är skönt.

  2. Barbro Weismann skriver:

    Hi Hi! Läser du inte psedonyheter i vanliga fall. Oj vad mycket du går miste om. Vad pinsamt för dig om du är ovetande och lider brist på viktiga samtalsämnen.
    Babsan/Cats

  3. Mib skriver:

    Hahaha, ja gud vad viktigt!

  4. Håkan skriver:

    Vilken gammal goding till låt du bjussade på! Tack för den!

Lämna en kommentar