Min träningsblogg

Jag ska starta träningsblogg. Det är ett led i min satsning på en sundare livsstil. Jag märkte nämligen härom helgen hur det kom gubbstönljud ur näshåligheten när jag reste mig upp och det slog mig att det där nog var mycket oattraktivt. Så då började jag krafsa på ett litet papper om vad som skulle hända i mitt liv i framtiden. Till min hjälp hade jag ostbågar och öl för man måste ju ha det trevligt när man byter livsstil. Följande planerade jag:

-Träna ofta

-Ät mindre

Sedan var det fotboll på tevi. Då tappade jag orken och lusten. Så där kommer jag aldrig att orka springa, tänkte jag. Sedan tänkte jag om, för jag kom på att det ju är Ironman-tävling i Kalmar framemot sensommaren och det ska jag vara med på! funderade jag. Så visade det sig att det var fullbokat, och det hela kändes meningslöst igen. Jag hade ingen våg heller för den har flyttat till en annan stadsdel. Har man ingen våg kan man lika gärna skita i alltihopa.

Fast ikväll kände jag hur träningslusten kom tillbaka till mig. Jag blev så sugen på att träna att jag skrev det här blogginlägget. Därför hinner jag inte träna ikväll, men framöver kan det möcke väl bli av. Fast först kollar vi på fotboll tycker jag.

Tråkigt tycker jag att jag har inte riktigt bra träningskläder. Man vill ju inte se upphittad ut i motionsspåret. Det måste också lösas. Jag vet inte när jag kommer åt att göra det. Dessutom har det uppfunnits olika fötter i sportaffärerna nu och folket därinne frågar om man pronerar eller något annat. Det har gjort att jag inte kunnat köpa skor. Tänk om jag kommer hem med skor som inte går dit jag vill. Det var bättre förr när det bara fanns två fötter. Hursomhelst – framemot nästa vecka kanske jag ska börja med mitt nya liv. Om jag gör det så ska jag starta en träningsblogg. Ta kort på varenda jävla måltid ska jag göra. Det blir roligt för er. Jag ska ta kort på sexpacket också framöver men just nu hittar jag det inte. I väntan på det kan ni titta på lite tacos. Eller kantareller förresten. Jag hittar inte fotot på tacos heller.

Image

Nämen hej vad mycket kantareller.

Hejdå. Nu blir det musik. Träningsmusik. Den måste ju också planeras innan man kan köra igång. Det fattar ni hoppas jag. I annat fall får ni bara acceptera att det är så det är. Jag orkar inte förklara mer nu. Jag har fullt upp med tränings- och kostförberedelser.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, sport och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Min träningsblogg

  1. Ambitiöst. Inget tvivel om den saken. Vi ska alla börja någonstans och en titt i kantarellgrytan är en nog så god början…

  2. Drillemor skriver:

    Jag satt med näven i en skål med chips när jag läste detta. Kändes på något sätt väldigt bra.

  3. Pastor Bentonit skriver:

    Det gick ju bra, för Balotelli.

  4. Cecilia S-T skriver:

    Känner träningslusten slå mig med all kraft men efter em och en kortare vila följt av uppladdning kommer ju OS. Tror det är lagom att sätta igång på allvar i november. Om inte julbestyren kommer i vägen.

Kommentera

