Felhålat, natursmisk och lite Attentat

Jag rasar.

Nu har någon lagt hålat papper åt fel håll i skrivaren igen. Helvetet. Jag blev så illa tvungen att håla andra sidan också, för symmetrins skull, och resultatet ser intet annat än oprofessionellt ut. Om det inte vore för att Kalmar FF äntligen spelade bra igen och vann igår så skulle jag kanske ha skrikgråtit eller fått ett okontrollerat utbrott, men som det nu blev så nöjde jag mig med att muttra lite tyst för mig själv. Fundmentalistfasoner. Tjyvsamhälle. Lite sånt.

Va? Jobbar J Mascis på sjukhus?

Vad som i övrigt kan rapporteras är att det haglade och snöade lite idag. I söndags hörde jag årets första lövsångare, och dessutom är jag lite orolig för att inom kort eventuellt bli haffad för olämplig nätsurfning på arbetet och uthängd som pervo.

Det var mitt starka samhällsintresse som gjorde sig påmint när jag såg på en kvällstidningshemsida att de skrivit om gamla sektledare, men om man ville läsa om det så måste man betala för plustjänst. Jag vet vad jag gör, jag är inte bankdirektör, som Tomas Ledin sjöng mitt i sin konstnärliga gärning, så jag valde därför i stället att googla fram informationen om den skäggige man, inte helt olik den finfine gitarristen J Mascis i hårfärg och kroppshållning, som går under namnet Hans Scheike. Han titulerar sig grafolog, vilket jag tror betyder att han är bra på att fabulera om vad en persons handstil säger om personligheten, och har ett starkt engagemang i natursmisk medelst björkris. I slutet av 1980-talet hamnade han i finkan i flera år efter att ha dömts för sexuella övergrepp mot minderåriga. Under rättegången som föregick domen försvarades han häftigt av några kvinnor som hängde med honom och tyckte att han var fantastisk, och som menade att smisk var en viktig del i den personliga utvecklingen, eller hur det nu var. Jag minns inte så värst noga.

J har inget ont gjort.

Hur som helst så hamnade jag via wikipedia in på hanses hemsida, och det visar sig att han tolkar handstilar och smiskar på som aldrig förr, och där finns gott om natursmiskfilmer för den som vill orientera sig. -Men det var ju för fan research, kommer jag att hävda i morgon om IT-chefen kommer och luggar mig för att jag håller på och e-snuskar med statens datorer. -Jag värnar bara den akademiska friheten; jag är ingen slav, jag vägrar bli en broiler. Jag är inte en maskin utan en människa av kött och blod, kanske jag drar till med också. Detta tyranni, detta förtryck av den lilla människan. Tror fan att man rasar.

För övrigt var jag bara inne där en liten liten stund. Jag var dessutom väldigt väldigt upprörd. Jag skulle faktiskt vilja gå så långt som att säga att jag rasade, i min ensamhet, på kontoret. Snella regeringen, ta inte mitt ADB-körkort. Jag lovar att bli en bra man igen.

Kvinnorna som försvarade Scheike var varken unga eller många, så det var nog inte dem som Attentat sjöng om i den där gamla fina schlagern som ni alla nu sitter och suktar efter. Okej, vi tar den dåra.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

