Ibland har jag själv något jag vill säga…

…men när jag har varit ute och ätit och sådär så är det jobbigt att tänka ut hur jag ska formulera det, och om jag då tvunget vill lägga ut ett blogginlägg så sker det enklast genom ett par klipp med något jag tycker väldigt bra om.

Lite billigt gjort av mig egentligen på sätt och vis, men det finns sämre saker som du kan ägna några minuter åt. Någon dålig teveserie eller kanske en skönhetsajt på nätet? Det är inte så dumt med en artist som kan skriva texter som inte förutsätter skämskudde på om du hamnar i läget att du råkar läsa dem. Så nu koncentrerar vi oss på lite rumsren Nick Cave en stund:

Ship song

Into my arms

Nobody’s baby now

…och nu är det läggdags även för oss som umgås med lösningsmedel om dagarna.

FAKTA: Han är från Australien och är 10 år äldre än jag. Nästan. Det är ett väldigt runtflyttande på de där australiensarna. Kommer hit och tar våra jobb och tvingar på oss deras värderingar gör de. Precis som Crocodile Dundee gjorde.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, musik och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ibland har jag själv något jag vill säga…

  1. Barbro Weismann skriver:

    Jag kollade på på fler klipp på YouTube med Nick Cave. Kände inte till honom, trots att jag varit down under tre gånger. Riktigt njutbar faktiskt.

  2. Mib skriver:

    Ja han är jättebra. Finns en youtubevideo med några gäss som flyger eller om det är svanar…. (o detta skriver jag till en fågelentusiast….) Vita var dom alla fall. Den låten är jättefin men nu kommer jag inte ihåg vad den heter…..
    Tralalala…. vilken knäpp kommentar detta blev, men jag skickar den ändå!

Kommentera

