Det börjar bli lite långtråkigt med det här smiskandet

Idag sa en kollega till mig att jag har ett tidlöst utseende. Jag väljer att bortse från att kollegan var man och några år äldre, och att det möjligen handlade om en lätt förolämpning med hänvisning till min drömska blick. Jag tolkar det som ett lite slarvigt försök att uppmärksamma mig på min tidlösa skönhet, ni vet en så där tidlös.

Typ jag och en till

Han kan vara lugn för att signalen gick fram. Fast trots att jag så att säga är ”framme” i skönhetshänseende så är det alltid med lika stort intresse som jag djupstuderar Expressens informativa hälso- & skönhetsspalt. Även om jag enligt min kollega uppenbarligen själv har skönhet så det räcker och blir över så är det ju alltid bra att kunna ge uppmuntrande tips till ledsna alternativt fula medmänniskor. För jag bryr mig, det gör jag. Verkligen.

Det är inte klokt vad de kan på Expressen egentligen. Senast snappade jag upp ett jättebra expertinlägg om hur man kan få en fastare behind. Trots min tidlösa skönhet så kan jag ibland känna att skinkorna rör sig mer än jag skulle önska. Enligt Expressen så funkar det att smiska sig själv. Kanontips. I rent studiesyfte satte vi igång. Det ser ut någonting så här nu på fredagkvällen:

Ja, det stämmer att jag har kvinnokläder. Det är ju fredag.

Men nu börjar överarmen krampa efter allt smiskande och jag märker ingen skillnad där bak förutom lite rodnad. Dessutom behöver jag faktiskt en hand fri till chipsen och en annan till rödvinet, så jag undrar hur länge det är meningen att man ska hålla på.

Detta är alltså min fråga till alla er tusen och åter tusen skönhetsexperter som slaviskt följer denna blogg: hur länge och hur ofta måste man smiska sig själv innan rumpan blir sådär fast som en just mogen persika? Jag tänkte skaffa en sådan, att bära till det tidlösa ansiktet.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Detta inlägg publicerades i magplask, pseudovetenskap och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar