Öppen föreläsning om Fågelliv i sydöstra Sverige

Eftersom det finns en och annan fågelintresserad som följer den här bloggen så vill jag uppmärksamma en öppen föreläsning som kan följas från nätet, och som jag tror kan vara intressant uppladdning nu när vårfåglarna är på gång.

Ola Österström, som är doktorand vid Linnéuniversitetet och en mycket skicklig ornitolog, pratar i en timme nu på onsdag kväll, den 9 mars kl 18-19. Du kan naturligtvis, om du råkar bo i Kalmar, ta dig till N2007 i Västergård och följa föreläsningen på plats, men det går annars att följa föreläsningen över nätet via den här länken. Skriv bara in ditt namn och klicka in som gäst. Ingen föranmälan krävs.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i djur, vetenskap och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Öppen föreläsning om Fågelliv i sydöstra Sverige

  1. Barbro Weismann skriver:

    Tack för många roande blogginlägg i mars. Jag har varit snål med kommentarer, men dina blogginlägg är roande. Jag ska kolla på föredraget som ornitologen kommer att hålla via webben på onsdag.

Kommentera

