Kemimannen-Grinchen 4: änglar

Jag ska fatta mig kort. Vi måste ta ett snack om det här med änglar. Det är väl inte så många i och för sig som på allvar tror på dem, och jag vet att många tycker att det är fint att ha lite änglar framme till jul. För all del, ha det dåra.

Fast vi kanske kan komma överens om att vi undviker den där feta småvingade bokmärkesängeln. Jävla slacker. Sitter på ett moln och chillar med hakan i handflatan och bidrar inte till utvecklingen överhuvudtaget. Inte mycket annat att göra kanske, eftersom vingarna är orimligt små och inte duger till att lyfta något större än en trast, men för den skull behöver man ju inte snuska sig med bar överkropp. Ligg lågt med den ängeln. Eller varför inte ängelen, eftersom det är en kuligare stavning.

Mytomanen Gabriel, ganska fult ritad. Fast vingarna är i alla fall ok.

Bevingade änglar är en förolämpning mot det mänskliga intellektet. Änglar borde ha mäktiga vingar men det har de ju nästan aldrig och det är mycket störigt. Dessutom har de löjliga benämningar som putti, amoriner och keruber. Finns i bibeln gör de också. Det var mytomanen och ärkeängeln Gabriel som slog i Maria att hon inte hade haft sex.  I övrigt vet jag inte om änglar har så mycket med julen att göra. De förtjänar inte all den här uppmärksamheten. Jag tycker inte om det. Mer behöver jag inte berätta, för jag fann mycket värdefull information på annan plats.

Ibland utser Wayne veckans djur i sin blogg. Det är intressant när han gör det, för jag tycker om djur. Nu har hanses blogg legat i ide men naturligtvis har han just idag valt att utse ängeln till veckans djur. Han berättar om änglar och det finns en spotifylista. Så jag behöver inte skriva mer, vilket är bra. Däremot blev jag ju i och med detta härmapa, vilket är dåligt. Nåja, chansen att själv få bli nästa veckas djur tänds ju på så vis. Läs om veckans djur ängelen hos Wayne, så ni får lite utbildning.

Fast först kan ni lyssna på Billie. Hon sjunger att hon är en ängel. Valle.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i jul och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kemimannen-Grinchen 4: änglar

  1. Bjorn Bohman skriver:

    Tack för att någon delar synen på änglarna. Fick kämpa emot att få en stor fet vingprydd varelse inköpt till vår ytterdörr idag. Tycker dock att bloggen bör internationaliseras – Google translate kan ibland missa mindre detaljer.

  2. Bjorn Bohman skriver:

    ”The Man with Chemistry” sounds good. Tror du är på rätt spår för de latinska varianterna också. Bom. Ser fram emot åtminstone en trespråkig variant soon. Tchau.

Kommentera

