Vi tävlar fula slipsar mot varann

Jag bär slips när någon kommer på besök till jobbet som jag misstänker kan ha pengar till oss. Detsamma kan också hända när något sker som är så högtidligt att folk tittar snett på mig om jag går utan. Annars inte.

Nu har jag kastat några eftersom deras fulhet sved i mina ögon. Det var någon form av utrensnings- och sorteringsprojekt som jag blev engagerad i. Låt oss för sakens skull säga att slipsarna inte var mina utan jag kastade åt en ”vän”. Kolla:

Vad vi nu behöver reda ut är vilken slips som är fulast av de här. Därför blir det omröstning:

Jag har inte bestämt vad den fulaste slipsen ska få vinna ännu. Lika bra ni får lite popmusik att lyssna på också så att ni klarar er ett tag eftersom jag har annan business som måste skötas. Eller ja, popmusik är det kanske inte men ni fattar:

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Vi tävlar fula slipsar mot varann

  1. Ingemar skriver:

    Tur att Hjortslipsen inte fick vara med. Den tycker vi om!

  2. Linda skriver:

    Hur ska man kunna välja!???

  3. Mette brorssvägerska skriver:

    Jag röstade på reklambladet under slipsarna, därför att det är något härligt med det ”fula” precis som de ”snygga” slipsarna. Jag menar någon gång har du ju valt dessa slipsar och de står ju för något hos dig, som kanske inte finns kvar eller vuxit till något annat fint. Jag tycker du ska hedra alla slipsarna för att dom varit med dig och sedan kanske elda upp dom när du är färdig.

    • Håkan skriver:

      Det var poetiskt skrivet Mette, men jag måste ändå invända åtminstone då det gäller hjortslipsen. Där finns inget att hylla. Den är pure evil. Nu gick den ju ändå inte att rösta på pga sjabbel av tävlingsledningen.

      • Mette brorssvägerska skriver:

        Tack Håkan! Jag tycker nog hjortslipsen är lite sexig…vild natur och optimism på nått sätt…men det är sant i ett ögonblick kan den vara mycket ful. En joker helt enkelt!

  4. En klar tanke... skriver:

    Mmm, det var synd att hjorthistorien utgick, för den är i särklass den fulaste jag sett på länge, även i slipsväg. De andra kan man ju ändå se någon form av användningsområde för, det går att matcha en klädsel till dem, om än så med stor ansträngning. Det här inte möjligt att se en klädsel till hjortslipsen! Vad hade du den till? Och i vilket sammanhang? Att göra dig av med dessa slipsar är ett gott val! 🙂

    • Håkan skriver:

      Jag har för mig att det var inför någons bröllop på 90-talet som jag köpte den. Det var populärt ett kort tag med djur och skit på slipsarna, åtminstone hade jag fått för mig det. Som jag minns det fick jag inte med mig slipsen och fick i all hast köpa en annan (kanske Monet-slipsen). Hjortslipsen tror jag aldrig att jag har använt.

      • En klar tanke... skriver:

        Kan inte annat än fnissa förtjust! Vem som än stoppade dig, bör du skicka en blomma och ett stort tack till!

  5. Stina Steinich Einstein skriver:

    Alltså, jag tyckte att hjort-”slipsen” va solklar, men därefter va det svårare (tävlingsledningen kanske ville ha en jämn match?). Med lätt bakfylla framkallade dock den poetiskt benämnda ”Monets tappade pensel” nästintill ett snabbt besök på närmaste damrum. Så den fick det bli.

  6. Säljer du någon? Jag behöver något snajdigt när jag har mina föreläsningar.

Kommentera

