Förlåt mig men tyst nu, det är match

Jag ska kolla på fotboll snart, Sverige-Ungern, så jag tänkte passa på att redan på förhand be om ursäkt till er som anser att jag hänger mig åt ett simpelt pöbelnöje. Om jag ropar till någon gång så betyder det inte att jag tänker tända bengaliska eldar utan jag lovar att sitta snällt i soffan och heja lite försynt. Kanske du tycker att det är roligt att säga: löjligt med vuxna karlar som springer efter en boll. Varför inte ge dem var sin boll så slipper de bråka, hi hi? I så fall vill jag i samma ögonblick som jag ursäktar mig också passa på att applådera din fyndighet.

Det oroar mig samtidigt att du som har ett lite mer förfinat förhållningssätt till omvärlden och inte kan uppskatta en simpel fotbollsmatch ska behöva sitta utan något vettigt att pyssla med på fredagkvällen. Enkom för dig har jag därför plockat fram ett litet mysterium som du kan grubbla över. Expressen har ju lämnat sin ovana att använda ”nakenchock” och ”kräkattack” i rubrikerna och pysslar numera även de med finkultur. De förtjänar verkligen vår respekt och vårt engagemang i denna nya era. Jag föreslår således att du ägnar lite tid åt att forska fram vad det är för smart magknep som Victoria pysslar med och som experterna påstår är sensationellt. Jag saknar nämligen själv den intellektuella studs som krävs för att tränga igenom denna litteraturens aftongigant. Kort sagt – jag köpte inte tidningen. Passa även på att fundera ut ett namn till den nya Bernadotten. Berätta sedan för mig om de här sakerna. Själv röstar jag för Thurston Lucifer Love Linblå, oavsett kön.

Under tiden som ni jobbar så erbjuds musikunderhållning i begränsad omfattning. Den här låten som spelats in under 4AD-paraplyet This Mortal Coil sjungs av Kim Deal från Pixies och Breeders, i duett med Tanya Donelly från Throwing Muses och just Breeders. Låten You and Your Sister kommer ursprungligen från en soloskiva som Chris Bell i Big Star spelade in. Han sjöng inte så bra tyckte jag. Men i denna tappning blir den fin. Håll till godo, kulturbärare.

Nu är det match och det enda jag begär är att ni håller er lugna och inte stojar för mycket under tiden med pysslet som jag ordnat till er.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, musik, sport och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Förlåt mig men tyst nu, det är match

  1. Mickey J Barczyk skriver:

    Jag har börjat vrålgilla både AB’s och Expressens tokrubriker av någon anledning. Kan inte sluta att använda dem själv >.<

  2. mariafoto skriver:

    Själv var jag väldigt tyst och lugn under fredagskvällen. Satt bänkad framför TV-men till vilken nytta?? Det var säkert mitt fel att vi förlorade! Kärringar ska inte se sånt där….:)

Kommentera

