Här lever jag lycklig, här finns ingen stress

Jag ska fatta mig kort eftersom det är vardagskväll och vi egentligen borde ha bättre saker för oss än att pyssla med bloggar. Jag tänkte att jag först skulle prata lite om näthat och sedan göra en djupdykning om en profet av modernt snitt.

Idag har jag arbetat och det var ganska jobbigt. Inte jobbigt som i att hugga sten men jobbigt i huvudet, för jag fick sitta vid datorn och babbla mycket. När jag därefter hade genomfört diskningsaktiviteter i hemmet så tog jag fram twittret och skrev att jag var trött, eftersom jag kände att det var viktigt att alla var medvetna om det, och jag sökte lite mänsklig värme. Det här var vad jag fick till svar:

Världen är ju full av människor som Wayne, som inte vet riktigt hur de ska uttrycka sin affektion fast de egentligen vill säga ”We are all the winners”. Tur i alla fall att jag inte är känslig utan tål näthat bra. Efter att jag skrikfrågat min dotter cirka tjugo gånger om hon tycker att jag är cool och 2011 så slutade jag att gråta och tänkte så här: Internet är ju trots allt väldigt användbart. Man kan googla och titta på youtubeklipp till exempel. Här finns så mycket kunskap.

Förr i tiden hade ju folk ingen aning om vad de skulle ha nätet till för någe. Den första tänkare som fullt ut insåg nätets potential var den norske filosofen Nick Borgen. Så här tänkte han redan på 1990-talet:

Här lever jag lycklig, här finns ingen stress
Här är min nya hemadress

Jag väntar länge så jag tog min chans
Jag ville flytta nån annanstans
Ikväll är det party, jag flyttar in
Så följ med mig hem på ostron och vin

Oh uh oh uh ohh, jag har party ikväll
Oh uh oh uh ohh, om du vill får du gärna följa med

När staden krymper och du känner dig less
Sök upp mig på min hemadress

World Wide Web
World Wide Web
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress
Här är min nya hemadress

Ta med dig vänner till ett häftigt place
Surfa hem till mig i cyberspace
De vildaste drömmar vi hade förr
Kanske finns här bakom min öppna dörr

Oh uh oh uh ohh, jag har party ikväll
Oh uh oh uh ohh, om du vill får du gärna följa med

När staden krymper och du känner dig less
Sök upp mig på min hemadress

World Wide Web
World Wide Web
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress
Här är min nya hemadress

Här blåser aldrig vindarna
Här stänger ingen grindarna
Här får du vara den du vill
Så följ med mig hem, följ med hem till mig

World Wide Web
World Wide Web
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress
Här är min nya hemadress

World Wide Web
World Wide Web
Här lever jag lycklig, här finns ingen stress
Här är min nya hemadress
Här är min nya hemadress

Sedermera tonsattes Nicks tankar och blev till en vidio.

Jag känner att det blir lagom att avbryta inlägget här någonstans.

Hejdå.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Här lever jag lycklig, här finns ingen stress

  1. Corina skriver:

    Otack är världens lön ibland. Bara att bryta ihop och komma tillbaka, trött eller inte 🙂

Kommentera

