Amega-staven: Vifta lite med pinnen och bli frisk

Snygg låda

Under förmiddagens gräsklippning så lyssnade jag på Skeptikerpoddens avsnitt 49, från den 12 april (jag är som vanligt efter). En halvtimme in i sändningen intervjuar John Houdi en dam som kränger den så kallade Amega-staven. Det är en ganska dyr pinne, 3 100 kronor får man hosta upp, men då ingår också transportkostnaden från Singapore, där den tillverkas. Det är ju förmånligt.

Det är en väldigt bra pinne. Jag halkade in på en sida där det påstods att pinnen har kunnat bota fall av astma, depression, diabetes, dålig hörsel, dålig syn, eksem, fibromyalgi, frozen shoulder, hormonella besvär, kallbrand, muskelskada, pollenallergi, SLE(!), stelhet i kroppen och en 15-årig knäskada. Djur blir också hjälpta, står det. Behandlingen består i att man viftar lite med pinnen. I sämsta fall erhålls en halverad läkningstid och i bästa fall blir man totalt frisk på 10 minuter.

För dokumentation så är vi enligt sedvanlig alternativmedicinsk cybertradition hänvisade till videoklipp. Här är till exempel ett klipp på ett ansiktslyft. Kolla så fin tanten blir:

Om du inte känner att du kan hosta upp 3 100 kronor så kan du för 150 spänn bli pinnviftad i 10 minuter, det borde göra susen. Då ingår även ljuv och lugnande musik.

Jag har gått bet på att fullt ut förstå hur det här magiska redskapet fungerar. De svenska återförsäljare jag besökt hänvisar tillbaka till den svenska sajten Quantum Amega Support. Den visar precis vad det här handlar om. Vad är det som pinnen gör? Jo, den använder sig av Zero-Point Energy. Det här finns beskrivet för den som orkar fördjupa sig på engelska wikipedia. Där kan man också läsa om pseudovetenskapliga avarter av nyttjandet av begreppet, och det tycks vara precis vad vi snubblat över här. Men inte ska vi vara så tråkiga. Jag citerar i stället den effektiva framställningen från Quantum Amega Support:

Begreppet Zero Point Energy eller ”nollpunktsenergi” myntades av Albert Einstein 1913. När du går ned i partikelnivå på någon materia eller organism kommer du tillslut nå Zero Point fältet. Det är ett fält som inte längre består av några partiklar och ser ut som ett tomrum. Det är dock fulladdat av energi då det är från detta fält som allting föds ur.

Zero Point är alltings början. Det är ur det fältet vi människor har kommit från. På svenska kallat ”Källan” på engelska kallat ”Source”. Det är där allt liv på vår planet startar.

Vad händer vid kontakt med Zero Point?

Amegas produkter är laddade med Zero Point Energy resonans med den unika uppfinningen Amized Fusion Technology™ . Zero Point Energy som härstammar från alltings början där det inte existerar någon konflikt bara total harmoni. När resonansen kommer i kontakt med din kropp påminns dina celler om dess urspungskonstruktion (the original blueprint).

Om någon har en obalans/sjukdom är målet att Zero Point Energy resonansen skall väcka kroppen och dess cellminne så att cellerna kan sträva efter balans. Cellerna kan då släppa sitt cellminne från sjukdomen/traumat och återgår till sin ursprungskonstruktion.

Den där länken till Amized Fusion Technology™ i citatet leder till en förhållandevis galen pdf-fil som visar före-efter-bilder på hudkräm, vatten och lite annat smått och gott. Det framgår inte hur de är tagna men det verkar skickas ut en massa bio-protoner efter behandlingen så cellerna ser ut som stjärnor i alla fall. Och så här ser vi själva ut inuti:

Ser lite äckligt ut faktiskt

Som ni kan se så strålar det så in i helvete om en människa. Jag tvingas erkänna att jag inte hade en aning om att jag var full av kulörta lyktor, men det är väl min bristande bildning om människokroppen som visar sitt fula ansikte.

Quantum Amega Support förklarar också under fliken ”Affärsmöjligheter” hur man kan göra pengar som återförsäljare åt moderbolaget. Bonusupplägget redovisas i denna pdf, och man kan ju tycka att det med en pinne som botar precis vad som helst inte borde vara något problem att göra storkovan. Jag vill gärna göra någonting åt mina och även andras bristande kunskaper om människokroppen. Jag vill veta varför vi blir sjuka och sådär. Därför avslutar vi med en liten fysiologilektion från AmegaGlobal.

Trist om du är en av dem som gått på blåsningen och lagt dyra pengar på den här pinnjäveln. Samtidigt får vi ju glädjas åt den som sålde pinnen till dig, för bonusupplägget ser väl hyfsat attraktivt ut? Å andra sidan så vet jag inget om business. Ljus och värme till er hur som helst, alla pinnfajtare.

Vi firar detta med lite kyrkogårdsbop. Ska man vara riktigt ärlig så sjunger hon lite forcerat, Claudine, men det passar liksom ändå ikväll.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i lurendrejeri, pseudovetenskap och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Amega-staven: Vifta lite med pinnen och bli frisk

  1. Mickey J Barczyk skriver:

    Jag kan personligen intyga att dessa pinnar fungerar. Fast bara under korta perioder. Min lärare från mellanstadiet hade faktiskt en sådan pinne som han använde dagligen i skolan på oss elever. Han försökte slå bort dumheterna ur oss ungar lite då och då med den. Satan lämnade då våra själar under ett par timmar efter ett kort process av pinnvifande. Ibland använde han tennisbollar som var laddade med mörk materia. Dessa var oftast mindre effektiva men hade väldigt lång räckvidd.

  2. Drillemor skriver:

    Jag vet betydligt bättre pinnar man kan vifta med om man nu är lagd åt det hållet; drillstavar. 370 kr tror jag de går på just nu… bra mycket mer underhållande också! (OBS: kan hända att jag är smått partisk i frågan.)

  3. Jesper Eskilson skriver:

    Alla som spelat Half-Life 2 vet ju att Zero-Point Energy finns och fungerar! 😀

  4. Kaj skriver:

    Tja Håkan!
    Har du provat den själv? Eftersom du så vackert belyser galenskapen i detta, så antar jag att du provat detta själv, åtminstone 1 gång 😉
    Vänliga hälsningar!

Kommentera

