Har du fel på auran?

Så här stod det i ett informationshäfte som jag plockade upp i förra veckan: Universums inströmning av energier till Jorden har sedan slutet av 1980-talet ändrat karaktär. Den nya energin är mer högfrekvent, handlingskraftig och kärleksintelligent och ska hjälpa till med att skapa en balanserad miljö här på Jorden. En auratransformation™ hjälper till med att skapa balans i förhållande till de nya vibrationerna, eftersom den höjer energifrekvensen i auran och vidare in i kroppen.

Ojdå. Det var massor av ny information att ta in på en gång. Jag har ju inte alls märkt av den här energigrejen som hände på 1980-talet. Faktum är att jag inte ens vet vad en handlingskraftig energi är för något. Det här med vibrationer och frekvenser tyckte jag också var ganska svårt, men en balanserad miljö här på jorden verkar ju bra. Därför kände jag att det var hög tid att jag utbildade mig lite inom området, och nu vill jag berätta om vad jag lärt mig.

Bilden till vänster hittade jag på en sida på wikipedia. Den föreställer en naken tant med tjocka streck utanför sig. Det är fin färg på strecken, men enligt den där sidan så har färgerna ingen betydelse, de är ditmålade för estetikens skull. Lite grand som att ta på sig slips alltså.

Strecken föreställer en aura, och just den här auran är frisk och bra, säger wikipedia. Jag vet inte hur man vet det men så är det i alla fall. En aura är liksom någon sorts strålning runt kroppen men det är inte sådan vanlig strålning som vi hittar i fysikboken, för inte ens de finaste analysmetoderna har kunnat påvisa aurors existens. Det är alltså en jättekonstig undflyende strålning.

Det enda sättet att upptäcka sin aura om man inte ser den själv är att gå till folk som säger att de kan se auror, för de har fått en speciell gåva. Då får man betala pengar och så utför de någon ritual och sedan berättar de hur man mår eller varför man mår som man mår. Eller jag vet inte riktigt.

Till höger är en kul aura från häftet jag pratade om. Den är regnbågsfärgad fast gubben har också en gul mini-aura runt huvudet. Sedan är det som en äggvita runt. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men det ser i alla fall ganska snyggt ut.

Ett annat begrepp i den där foldern som jag inte förstod var auratransformation. Det är något man kan göra om man har tjall på auran. Jag läste vidare i broschyren:

En auratransformation är en permanent och genomgripande utvidgning av din aura och utstrålning, som med tiden medför många fördelar på det personliga planet. En auratransformation löser inte problemen åt dig, men den ger dig större kraft att göra något åt dem.

Jag tror inte att alla behöver göra en auratransformation, men alla som har barn födda mellan 1995 och 2004 rekommenderas till detta, eftersom deras barn är indigobarn. Det står jättemycket om indigobarnen, som att de är födda med mycket starkare intuition, utstrålning och aura än deras föräldrar. Det står att de ibland är provocerande, inte för att de är elaka utan ”som ett tecken på maktlöshet i förhållande till helhetssituationen omkring dem”. Min dotter är ju ibland irriterad, men jag trodde mer att det hade med hormoner och sådär att göra. Så fel man kan ha.

Barn från 2009 och framåt föds däremot med en fullt utvecklad kristallaura och kristallkropp. Därför är de mycket rena och högfrekventa i sina energier. De står skitamycket om hur dessa kristallbarn är också men jag orkade inte läsa längre. Det är ju semester. De barn som föddes mellan 2004 och 2009 är typ hybrider mellan indigo- och kristallbarn. Det är problem med det också.

Hela den här speciella auramodellen med transformation och kristallbarn och indigobarn osv har uppfunnits av en kvinna som heter Anni Sennov. På hemsidan finns det hur mycket som helst att läsa och hon har givit ut flera böcker fullt med aura-ord och energier och vibrationer. Det har hon gjort på eget förlag ihop med maken. Auratransformation är big business. Kolla in deras företagarsajt. Amen jag som trodde att allt var så idealistiskt och fint. Big Aura.

Vill du fixa till din aura så kan du exempelvis vända dig till Isilia Holmøy som är ett av dessa medier eller vad man nu ska kalla det. Här är lite priser.
AuraTransformation™ (ca 2,5 -3 timme) kostar 2.900:- och efterföljande ”balansering” (ca 1 t) 950:- Därtill kan du ta lite healing/coachning: 950:- pr timme
och övernattning på centret kostar 375:- pr natt. OK, det är inte gratis, men vadå – ditt barn är väl viktigt för dig? Eller du kanske är en sådan som inte bryr dig?

Äh. Jag är skeptisk.

Jag föreslår att vi skiter i det här och i stället firar att vi lever med lite popmusik, bara hux flux sådär. Det är helt gratis.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i lurendrejeri, pseudovetenskap och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Har du fel på auran?

  1. Stina skriver:

    Så intressant. Jag borde alltså punga ut med i runda slängar 5 000 spänn eftersom min dotter är född mellan nämnda årtal. För hennes skull. Undrar om hon hellre skulle välja ett ridläger. För övrigt funderar jag på om du plockar bort mina kommentarer? Sånt går bort tycker jag…

    • Håkan skriver:

      Det är precis vad du borde göra det.

      WordPress bestämde tydligen att du blev spam i det ögonblick du började använda hotmailadress. Flera av dina kommentarer låg i karantän. Du är skum.

      • Stina skriver:

        Jag är inte så mycket skum som jag är mystisk. På ett spännande sätt. Säg det till alla singel-killar.

    • Håkan skriver:

      Hade detta varit Fredrik Backmans eller Kissies blogg så hade ditt budskap varit vida spritt härigenom. Fast nu är det bara Kemimannen-bloggen…

  2. Mickey J Barczyk skriver:

    Det sjuka är att det tydligen finns människor som tror på sådant, för det finns butiker/massage/terapi som säljer tjänster och produkter just för att förbättra din aura. Vet att det finns en i Malmö och en i Trollhättan. I Malmö håller de gruppkurser varje vecka med 20-tal medlemmar. Sektskit om jag får tycka öppet 🙂

  3. A-M skriver:

    Du är cool,like ya!

Kommentera

