Om fula och störande skrattrynkor och andra problem som man kan ha

Titta bara så slätt och fint det blir

Ni har säkert redan snappat upp den här nyheten om den påhittiga mamman Kerry Campbell, som sprutar in botox i åttaåriga dottern Britneys ansikte för att släta ut dragen: – Hon har inte frågat efter det, men jag vet att hon är missnöjd med sina skrattrynkor. Jag tar ju botox själv, det är ofarligt. Det är en tuff värld, konkurrensen är hård, säger Kerry Campbell.

I intervjun får Britney frågan om det syns någon skillnad i ansiktet efter botoxinjektionen: – Ja, det blir vackrare, finare, alla de fina orden. I framtiden ska Kerry vaxa benen på dottern, eftersom hår på benen är okvinnligt.

Syftet med alltihop är att Britney ska bli vacker och vinna skönhetstävlingar och därmed bli lycklig och rik. Jag vill också vara vacker, lycklig och rik och har tidigare redan tipsat om hur bra det är med botox. Nu borde jag skriva väldigt upprört här, känner jag, om hur hemskt det är att man tar sig friheter med barn och hjälp, och stackars lilla människa, och den där mamman alltså, fy va. Men nog känns ämnet lite avklarat (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (den var nog argast), 10, 11, 12, 13, 14, 15 (som nog var snabbast ut))? Alla mot en är inte rättvist, så jag tänkte försöka stötta lite från mitt håll i stället. Lite svårt är det, ska erkännas, men jag gör ett försök, för bloggosfärbalansens skull:

1. Det är väl ändå fint på någe vis att mamman tar initiativ och inte helt overksam sitter och tittar på och låter sin dotter komma på Sven Nylander-plats, dvs fyra?

2. Botox (botulinumtoxin) produceras av Clostridium Botulinum och är ett potent gift. 2-3 mikrogram (miljondels gram) av botox är dödlig dos, och ett snapsglas fullt med botox är nog för att döda hela Sveriges befolkning, enligt wikipedia. Det är väl det som brukar kallas naturens helande kraft? Intressant, tycker jag, och utan Kerrys manövrar hade jag kanske inte haft anledning att berätta detta.

3. Det tredje man kan säga till stöd för Kerry är att även om det är väldigt taskigt att injicera nervgift i ansiktet på sin åttaåriga dotter, så är det i alla fall inte lika elakt som det Spade Cooley gjorde mot sin dotter Melody, och sin hustru Ella Mae, ”the purtiest little filly in the whole of California”, som han kallat henne dessförinnan. Spade, the king of western swing, spelade in cowboyfilmer på löpande band och var Roy Rogers sidekick. Det finns en massa videoklipp med Spade på youtube men jag har gjort en analys och kommit fram till att de är ganska jönsiga, som det här till exempel.

Hur som helst, Ella Mae fattade i (alla fall enligt rockeländes-mammutboken) tycke för Roy Rogers, som vid den här tiden var en mycket stiligare karl än den då lite smått gubbige Spade. Jag vet egentligen inte hur det var med den saken, men det var struligt i alla fall, och de skilde sig, men Spade tänkte en gång när han var full och pillertrillargalen att han skulle fara hem och rädda äktenskapet i dess elfte timme. Dessvärre hade han helt fel inställning när han åkte till Ella Mae och väl där så slog han ihjäl henne på ett mer bestialiskt vis än jag har lust att beskriva, för att avsluta med att testa med en cigarett mot huden att hon verkligen var död. Vad har detta med Kerry och Britney att göra? Jo, han tvingade dottern Melody att titta på under dödsmisshandeln, och lovade henne samma behandling om hon sa något till polisen. I jämförelse med det så är botox att föredra.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i film, Mode & skönhet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Om fula och störande skrattrynkor och andra problem som man kan ha

  1. achilles skriver:

    Haha bra skrivet !Vilken äcklig bild är det denne 8årige Britney, stackars tös

  2. Corina skriver:

    Du kan skriva du 🙂 Mycket ska man behöva höra innan öronen trillar av. Det finns sjuka människor och så finns det sjuka människor skulle jag vilja påstå….vad ska det bli av dda åttaåring tro ? Skrämmande !

  3. Cats/Babsan skriver:

    Extremt hemskt om detta är sant och det tror jag det är. Typiskt för USA och det borde vara höga böter för föräldrar som gör detta mot sina barn. Läste om människor som opererar sig i USA för att likna katter helt sjukt, men de är ju vuxna och då är det en annan sak. Tänkte kanske så småningom göra ett blogginlägg om det. Hemska bilder på google på både en man och en kvinna som ser ut som katter.

  4. Bibbi skriver:

    Läste just att mamman har förlorat vårdnaden om Britney och myndigheterna har startat en utredning om barnmisshandel.

  5. Sonja skriver:

    Jag blir ledsen när jag läser sånt här. Bra att åtgärder har satts in.
    Mamman mår inte bra. Hon behöver vård.

  6. Rita skriver:

    Man ska absolut INTE injicera sina barn med botox! Helt oacceptabelt. Jag är 32 år gammal och har injicerat botox i några år för mina rynkor. Och jag kan säga så här att botox inte är så farligt som man tror, ja det är ett gift men när det användes vid injektioner så används en pytteliten mängd. Det har även använts i många år och ingen har dött av det. Ni borde läsa om det på http://www.botoxguiden.se/rynkbehandling-rynkor där det står klart och tydligt vad botox innebär! 🙂

Kommentera

