Läs inte det där utan läs det där

Jag påbörjade det här blogginlägget sisådär tio gånger. Jag skulle skriva om hur någon anser att homosexualitet är en dödlig perverterad sjukdom som måste botas, och att det finns en 100% säker metod att göra det: ett homeopatiskt ”läkemedel” baserat på minnet av natriumbromat (som vi ju alla vet är en homosexuell kemikalie). Även AIDS och cancer kan botas på liknande vis, men myndigheterna, som är i händerna på de onda multinationella läkemedelsjättarna, motarbetar detta goda. På ett eller annat sätt är Gud involverad i det hela också. Han är i alla fall helt emot alla former av intressant sex, enligt den bloggen. Oj oj ett så roligt inlägg det kunde bli av det.

För jag tyckte först att det stora vanvettet var väldigt roligt, och tänkte att jag skulle skriva något sarkastiskt om homosexuella kemikaliers rättigheter och bla bla bla ha ha, men det gick inget vidare. För varje nytt försök så irriterade mig texten jag skrivit än mer och till slut så var jag bara less. Less för att det verkligen är en människa som står bakom bakom den text jag läste, och för att det finns en massa människor som sympatiserar med denna Shelley the Republican. Och vari ligger humorn i att hata folk på riktigt? Vad är så roligt med God’s hitlist? Är den förresten på allvar? Jag vet inte säkert. Men less blev jag. Jävligt less. Var ska man börja, liksom?

Nu har du också länkarna och möjligheten att förlora dig där, men jag tror att du mår bättre av att klicka dig någon annanstans. Gå till Wayne Nilsson, som vet hur man använder det här språket, och vars inlägg jag alltid kastar mig över när de kommer, eller se de skruvade teckningarna i Fem bilder, och läs Cramp Magazine alternativt Fanny Bergwall för att få tips på bra musik. Du kan ju klicka dig till Skepchick.se, Technicolor, eller kanske till Anders Vem i helvete-blogg för att få skarpa åsikter, till Marias eller Rolfs fotoblogg om du tycker om fina naturfoton. Eller du kanske vill följa med i någons vardag? Gör det hos någon som kan beskriva den väl, som Sonja eller Linda. Kanske vill du få mer vetenskap? Faktoider, Historiekullan och Orsakverkan är välskrivna bloggar som täcker breda områden på ett intressant vis, och nöjer du dig med kemi – varför inte läsa vår egen – Har du fem minuter? Eller kanske leta upp några obskyra inlägg här inne?

Vad du än väljer, så kasta inte bort för länge på den där idiotbloggen om du nu inte har impulskontrollen som krävs för att hålla dig borta från musklickningen. Du kommer bara att få ont i magen och bli bitter på mänskligheten och allt möjligt sånt elände.

Skänk några spänn i mustaschkampen mot prostatacancer på Faschings blogg, och stäng sedan av datorn och läs i en bok av papper, så som man gjorde på 1900-talet, minns du? Ja, ja. Det där behöver ju inte jag lägga mig i egentligen. Gör vad du vill.

Själv ska jag i alla fall i morgon kväll till Beijershamn och kolla fåglar med Per-Eric och en hel fågelkurs. Det känns fanimej friskare än att sitta här och knattra i halvskummet.

Natti natti

Och du som kommer på att jag i all hast glömde länka till din lysande blogg här ovan. Komplettera med din webbadress i kommentarsfältet vetja.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, pseudovetenskap och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Läs inte det där utan läs det där

  1. Pekka S skriver:

    Tack för länken!

  2. Corina skriver:

    Hm…..jag tror jag åker till cirkeln med Tavelsjö hembygdsförening istället 🙂 Ha de

  3. Sonja skriver:

    Jag förstår inte ens hur man hamnar på obskyra utländska hemsidor och bloggar , jag ser aldrig nåt sånt där. Kanske för att jag är svensk internetpatriot, eller vad man ska kalla det.

    Jag ska kolla in Linda om hon är lika bra som mig. Är hon värd att nämnas i samma mening, så måste hon ju vara det 😉

  4. Sonja skriver:

    jahaaa DEN Linda!
    Ja vi ligger nog ungefär på samma nivå! 🙂

  5. mariafoto skriver:

    Vad roligt att du länkade till mig- det tackar jag för! kramar

Kommentera

