En ovanlig uppfinning: BH och gasmask i ett

Läste just ett inlägg i Improbable Research om den uppfinning som Dr Elena Bodnar vann IgNobel-priset för år 2009 (utdelas årligen för forskning som inte kan eller bör upprepas). För er som är i BH-svängen så är det här kanske inget nytt men nyheter reser långsamt till Kalmar, så håll till godo med lite från gårdagen.

Den är unik den här BHn som kan omvandlas till gasmask, och eftersom varje kupa ger en mask så blir det ju en över till partnern också. Mycket praktiskt. Dessutom kanske du tycker att den är väldigt snygg. Om du å andra sidan inte gillar rött så kan jag inte göra något för dig, för röd är den. Den finns att köpa här för ca 200 spänn.

Dr Bodnar förklarar mer om sin uppfinning här:

Jag kan inte minnas att jag tidigare ens varit i närheten av en liknande uppfinning och är väl förmodligen bara en avundsjukt felsökare, men jag undrar om det inte blir problem om kupstorleken matchar ansiktsstorleken illa. Bör vi som är bröst- och därmed BH-lösa söka efter en partner vars bröststorlek och -form matchar vårt egna ansiktes form och storlek för att vara säkra i händelse av gasläcka, sk tit-face fit?

Men om man är själv då? Och inte ha några bröst? Ska man behöva gå runt med BH då? Nejdå. Helt utan idéer är jag inte. Är du singel och bröstlös – lycka till med den här:

Jag tror att det vore en för marknaden helt ny produkt faktiskt. Lite bökigt att plocka fram bara. Oroar mig lite för att det ska bli en massa falsklarm också.

Mer finns att läsa på Akademisk Frihet-bloggen om det här.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i Mode & skönhet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En ovanlig uppfinning: BH och gasmask i ett

  1. mariafoto skriver:

    Härligt inlägg, även om jag tror mest på att låta dessa två otroligt smarta lösningar vara var för sig. Tänk om jag råkar ha fel BH på mig och inte har med mig andningsmasken?? Bättre att alltid ha en andningsmask i handväskan- 🙂
    För är det inte så vi kvinnor gör?? Stor handväska- mycket bra-och-ha grejer- som tex andningsmask, första hjälpen, smink, ficklampa, kamera, nycklar, deo, små schampoflaskor, gem, eltejp, liten skruvmejsel, penna och papper mm.mm listan kan göras lång.. Det är betydligt värre för er karlar.. Hur skulle ni klara er utan en kvinna vid er sida och utan alla våra ”bra och ha” grejer…

    Kram!

Kommentera

