Det önskar du säkert att du hade sagt

Ibland känner jag att jag har något att berätta, att jag har någon sorts innehåll av vikt att förmedla.

Fast oftast inte. Jag skriver ändå. En massa strunt blir det. Det får jag, eftersom det är min blogg, och det är hursomhelst inte så jättemånga som läser, och det går bra att sluta med det i det ögonblick som man tycker att man fått nog.

Men tänk om du gavs möjlighet att breda ut dig på en halvsida i någon hyggligt läst tidning. Vad skulle du själv vilja förmedla som kunde vara intressant och värdefullt?

Vad sägs om: ”Det är ju helt jävla galet. Jag fattar inte någonting”?

Vore inte det både djupsinnigt och gripande? Jag sitter just och funderar på det. För det var nämligen nyckelcitatet när jag själv fick den möjligheten.

Jag är så glad att jag kunde klämma ur mig något tänkvärt när väl frågan kom, och tacksam också mot Simon, reportern, för att han inte förskönade eller gjorde om, utan lät svordomen sitta kvar där som en mördarsnigel på rabarberna, just bredvid kejsaren av imbecilla fraser: ”Jag fattar inte någonting”. Så himla jag, liksom. Känns helt bra.

Det kallas alltså mediaträning, och ni kan fortsättningsvis komma till mig om ni har frågor. Och så här ser tårtan ut:

er

Att den stod på vårt köksbord innebär att människor måste ha röstat för att jag skulle få den här utmärkelsen. Varför är oklart. Möjligen blev jag ihopblandad med Patti Smith, som ju också vann en utmärkelse igår. Men ett stort tack ska ni ha. Det här var roligt.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i citat, godis, Nybakat, omröstning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det önskar du säkert att du hade sagt

  1. Wayne Nilsson skriver:

    Haha, ”– Han har ju köpt ett till hockeyspel nu!”.

  2. Cecilia skriver:

    Var gärna med i min idéstund på min blogg! 🙂
    Mvh Cecilia

  3. Cats/Babsan skriver:

    Lindsdalare vad har du gjort? Jag måste googla på Lindsdalare om jag blir lite klokare.
    Tänk om man får det som ett nyckeord i ett korsord, då måste jag veta vad det är.
    Grattis i alla fall till titeln.

    • Håkan skriver:

      Lycka till med den googlingen :=)

      Jag har inte gjort något särskilt förutom att bo i Lindsdal, vilket gör det hela än mer förvånande.

Kommentera

