Vi investerar i det stora äpplet

Idag blev den här min:

Den var bara ungefär hälften så dyr som hemma. Inte visste jag förresten att det var en Olympus-kikare jag ville ha? Men det visste försäljarkillen.

Målet med den här resan är inte att titta på fåglar. Annars så är det faktiskt så att man kan hänga med en gubbe som heter Birding Bob på tretimmarspromenad i Central Park, så hjälper han en att hitta fåglarna där, mot en nätt ersättning.

Vi gick där själva igår i Central Park, utan Bob. Där såg jag bland annat de här fåglarna:

Brewer's blackbird

Red-winged blackbird

Därefter gick vi till Dakota building. Vi tänkte att Yoko skulle bjuda in oss på en fika nu när vi åkt så långt, eller att Tom Cruise skulle komma ut och försöka göra scientologer av oss allihop, men av detta blev intet. Så vi gick på museum och kollade dinosaurier i stället. Så tog vi kort på varann poserandes framför de där T rex-skeletten.

I New York finns en väldig massa affärer. Man kan köpa kläder, men jag har ju redan köpt en kikare och det här partytrickspelet:

Så nu ser alla fram emot att få leka med det ihop med mig. Det vet jag att de gör, fast ingen visar det. För min egen del känner jag mig därmed färdig med shoppingen, men jag är receptiv och har fångat upp att inte alla känner likadant. Vet inte mer vad som finns att göra i den här staden – några höghus och lite museer med gamla tavlor, men vi ska väl kunna sysselsätta oss, tänker jag mig.

När jag kommer hem så kanske jag berättar om några saker som jag sett som inte är som hemma. Här kommer trailern:

De har stora kakor här, det kan ni hoppa upp och sätta er på. Och när man går in i folk så säger man ”Excuse me” och inte ”förlåt”, för det begriper de inte.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i resor och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vi investerar i det stora äpplet

  1. Cats/Babsan skriver:

    Blir det någon teater, musikal eller besök på Broadway kanske.

Kommentera

