Jag samlar på franska tjejer att hänga med

Nu har jag hållit på och tyngt ner cybersfären med mitt djupsinne i flera inlägg i rad. Det håller inte. Det ska ju vara glatt och lätt när det är söndag. Dessutom förbereder jag mig för semester. Inte kan man då sitta med pannan i djupa veck? Så i stället för att göra klart en jobbig jobbgrej så letade jag lite bland väna franska 60-talstjejer som sjunger fint, alternativt som är fina när de sjunger. Så låtsas vi. Vi låtsas att två av dessa får följa med i det stora flygplanet och hänga med mig och min familj. Vem får stanna hemma då?

Ska Sylvie Vartan bort?

eller kanske France Gall?

eller kanske rent av Francoise Hardy?

Jag gör som ni bestämmer:

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, musik, omröstning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag samlar på franska tjejer att hänga med

  1. Wayne Nilsson skriver:

    Francoise Hardy ska givetvis få följa med. Vacker som en dag, och så har hon gjort den bästa franska låten alla kategorier http://www.youtube.com/watch?v=t3kQTcFMSAI&feature=related

    Eller det kanske inte är hon som gjort den, men hon har i alla fall sjungit in den fint. Och nu kan du träna på grekiskan också.

    • Håkan skriver:

      Jamen den var ju fin. Och grekiska skulle jag vilja kunna. Men har vi en omröstning så har vi. Precis som i Finland.

      France Gall ser ut att sitta löst till just nu. Det är bra för jag vill inte ha en massa ståhej.

Kommentera

