Djurpratare, robotbuss och klassisk teveunderhållning

Jag misslyckades med att lura min son i morse. Jag tog lögnen ett steg för långt. Inte för att jag sa att det skulle bli spännande att se hur det funkar med den robotstyrda bussen in till stan idag, utan för att jag sa att det känns olustigt att busschauffören är humanoid, en sådan med vitt blod. Det var ett steg för långt. Men han kom ju upp i alla fall, pojkvaskern.

På tal om något annat så vet jag att det finns de som hävdar att de kan prata med djuren så där som Doktor Snuggles gjorde. De far runt och tar betalt för att ha hittepåsamtal med folks husdjur. Jag rodnar när jag tänker på det. Men visst hade det varit roligt om det gick? Och troll, troll – teknikutvecklingen har nu faktiskt gjort det möjligt:

Det är ju själva fan att man sitter med en IPhone, och därmed inte fått tillgång till den här android-finessen.

Ikväll ska vi just inte göra någonting förutom att se på teve och slöa. Staten har sugit all energi ur mig, och kommunen har gjort detsamma med min sambo. Ska någon roa någon annan här hemma ikväll så får det vara teveapparaten som står för den insatsen. Jag hoppas få uppleva någonting i närheten av detta historiska teveögonblick:

Zick Zack hette det fantastiska programmet. Det är det ögonblicket som folk menar när de säger att det var bättre förr.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i djur, lurendrejeri, på TV och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

