Slå mig i det svåraste datorspelet någonsin!

Henning's road to success

När jag gick i högstadet så fanns Atarispelet Pong, det var allt. Min polare Henning hade ett sånt och på så vis fick han ett stort antal bonusvänner för det var exklusivt att äga en sån där konsol.

Björnes snygga dator

Inte så länge därefter så gick de välbeställda runt med den lilla Nintendo-fick-konsolen Donkey Kong. Det var en stor gorilla som stod och kastade tunnor längst upp och så skulle man klättra upp och undvika de där tunnorna. Mycket raffinerat, men jag hade inte något sånt heller. Jag minns också att vi i gymnasiet ibland hyrde en Nintendobox och spelade Super Mario dygnet runt. Och Björne och jag spelade Crystal Quest på hans Mac Plus, en helt obegripligt dyr dator på den tiden. Han vann jämt.

Men sedan dess är det som om speldjävulen har runnit ur mig. Jag har inte spelat datorspel på flera år, känns det som, förutom kanske någon patiens och då och då på bussen det där lilla spelet som finns i mobiltelefonen. Men igår så fick jag genom twittret tips om det häftigaste spelet av dem alla, QWOP. Det är ett 100 meterslopp som ska springas, och det låter kanske inte så svårt, men kolla in en snutt av den här videon:

Testa själv här. Grymt spel. Försök att slå mig vetja. På tjugo försök kom jag 2,1 meter som längst. Verkar inte så imponerande kanske? Berätta i kommentarsfältet hur långt du själv kom. Så tar vi helg sedan.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i spel och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Slå mig i det svåraste datorspelet någonsin!

  1. Paul skriver:

    4.8 m (fast på knäna…)

  2. Paul skriver:

    55,4 m (vid 50 m får du ett hinder)

  3. Stina skriver:

    Jag är löjligt nöjd med mina 21,2 m!

  4. Pastor Bentonit skriver:

    Ser ut som en genomsnittlig doktorand.

Kommentera

