Den chockstulna rådjursfilén: vad är det som händer?

Min dotter slog på Efterlyst på teven och det fick mig att grubbla över vad det är som händer i vår del av världen egentligen. Vår pålitliga lokalpress släppte ju bomben redan den 7 december, och jag berättade då om den obeskrivliga grymheten i Långasjö i min nu avdödade gamla blogg. Jag ryser än när jag tänker på det. Hör här nu:

En kvinna märkte när hon skulle duka fram middagen att någon skurit bort och knyckt filén ur den rådjurssadel som hon tillagat. Hon hade bara lämnat köket en kort stund, sa hon. Sambon nekade till brott, och det fanns skospår i snön!

Jag hade räknat med att polisen skulle ha satt en avdelning på jobbet att finna förövaren. Som jag har väntat på detta. En köttbelöning borde ha utfästs. Men vad har hänt?

Det här fick de kanske äta i stället?

I-n-g-e-n-t-i-n-g. Polisen har väl fullt upp med att knattra på skrivmaskinerna och äta munkar precis som jag sett i teveserier. Eller så är det en stor cover-up. Tjuven är högst troligt en kändis och så vill man inte göra skandal av det. Man vill vända blad helt enkelt.

Ondskan får folk att börja äta sånt här

Det är tråkigt att klaga på andra orter, men Långasjö är ett tjyvsamhälle, det går inte att komma ifrån. Ondskan har byn i ett fast grepp. Jag har hört om cykelstölder också. Inte undra på att de där Elm-pojkarna blir så dåliga i råris-magarna med jämna mellanrum. Tur att de tog sig därifrån. Eller ja, Broakulla kanske de kom från. Men by som by.

Ja, jag är skakad.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i brott och straff och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

