I will be popular, som pojken sa. Lätt ordnat.


Den gör dig snygg

Blev så inspirerad av den här fina vinnande melodifestivalschlagern idag, ni vet den där biten lyrik som går:

Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, oh-oh-oh

Så jag bestämde mig för att läsa på lite om sånt. Jag läste om en undersökning som några walesare gjort där folk skulle bedöma hur snygga andra folk var. De fick poängsätta olika foton. Riktigt hur de kom till rätta med diverse bruseffekter vet jag inte, men varje person som fotograferades fick i alla fall smila upp sig på samma sätt flera gånger, för att få till samma smajl och samma stil framför en silverfärgad Bentley Continental GT som framför en röd Ford Fiesta ST. Män fick bedöma foton av kvinnor. Kvinnor fick bedöma foton av män. Kvinnorna tyckte att männen var snyggare iklädda en Bentley än iklädda en Ford Fiesta. För männen så spelade det inte så stor roll vad tjejerna hade för bil. Men så kallas heller inte dyra bilar vaginaförlängare.

Rätt färg. Fel modell.

Det verkar ju så lätt. Köp dig snygg. Men en annan studie gjorde mig lite förvirrad. Det visades på något vis som jag inte begriper riktigt att kvinnor i den där studien ansåg män vara mer attraktiva i röda kläder eller mot röd bakgrund än i närheten av andra färger. För rött är status, visade forskarna, som också påstod att det hela har specifikt med kvinnors romantiska syn på färgen rött att göra. Men det hjälper tydligen inte om den röda bakgrunden är en röd Fiesta.

Den tredje studien jag tänkte prata om gjordes av några tyskar. De lät 180 unga singlar (i genomsnitt 26,9 år) besvara ett formulär och därefter spela in en videosnutt på 20-30 sekunder med lite självmarknadsföring. Så fick 20 personer av motsatt kön bedöma attraktionskraften av varje försöksobjekt och svara på lite följdfrågor. För både män och kvinnor var utseendet viktigt, men inte plånbokens tjocklek i lika hög grad. Fast bland dem som själva inte hade så mycket stålar var plånboken lite viktigare. En annan mystisk korrelation sågs i kvinnornas bedömning av män: ju fler sexpartners männen haft desto mer attraktiva ansågs de vara. Så var det inte när män bedömde kvinnor.

Jag har haft jättejättemånga tjejer. I will be popular

Så om vi skippar de geografiska komplikationerna, och det tycker jag att vi kan göra idag va, blir den sammanfattande rekommendationen utifrån de här arbetena enligt följande:

Du man som vill gå hem hos kvinnor: 1) skaffa dig en dyr bil, 2) klä dig i eller omge dig med röd färg, 3) Ljug om att du redan har haft många tjejer, om du inte haft det.

Är du tjej så funkar tydligen inte det här sista, och inte hjälper det med ny bil heller. Men ta gärna med chips till filmkvällen. Det allra sista stod inte, men jag tror på det. Borde göra tricket.

-A nae alltså Håkan, kanske du tänker. Vad du hittar på. Nej, jag hittar varken av eller på men däremot har jag hittat alltihop på Discover Blogs. Här, här, och här, närmare bestämt.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i magplask, Mode & skönhet, vetenskap och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till I will be popular, som pojken sa. Lätt ordnat.

  1. Sonja skriver:

    Ha ha ha… röda kläder eller mot röd bakgrund… ha ha , varje pub borde införa ”röda väggen” för de som vill ha lite ass.

  2. Sonja skriver:

    måste säga att jag älskar att du är värsta fotografen på bilden, men din header består av en mossig mur i ofokus som nån luffare glömt en glasflaska på.

  3. mariafoto skriver:

    Man bara ler!! kramar

  4. Mib skriver:

    Fasiken det här inlägget intygar ju att alla har rätt som länge har sagt att jag borde göra mig av med min snygga jeep…. 🙂

Kommentera

