Stiltips och huvudvärk

Nu har jag varit i Göteborg på födelsedagskalas. Jag var den enda kemisten på festen så jag kände mig speciell. Exempel på andra som var där: människor som kan rita fint, människor som gör reklam, barn, norrlänningar, en flamencodanserska.

Nästa dag passade jag på att leta efter en tretåig hackspett, en sån med gult på, men jag hittade ingen. Det gjorde inget. Jag fick ju se Hisingen, tamduvor och skator. Jag blev väldigt trött av festen, eller om det var SUPERMÅNEN, och orkade inte skriva häri sedan. Den här låten handlar om det, på ett ungefär:

Nu ska jag berätta om en annan sak. När jag var tonåring så hade jag en lätt musikfascistoid störning, vilket innebär att jag visste precis vilken musik som man fick gilla. Det har i stort sett gått över nu. Du får till exempel gilla Melody Club eller den där Hej hej Monica om du vill, utan att jag behöver lägga mig i den saken. Under förutsättning att du gör din kemiläxa och inte slår barn eller djur hårt så kan du ändå vara en bra människa. Däremot tycker jag att du ska undvika några poser och frisyrer som popstjärnor haft för sig genom åren:

Det här är inte alls en skön stil till exempel.

Och Leo Sayer hade på tok för stor frisyr

och de här töskarna var slibbiga. Och texten löd: Brother Louie Louie Louie, won’t you do it do it to me. I falsett. Tacka vet jag nödrim.

…och man bör inte ha tonad mopp på huvudet och döpa sitt band till ett felstavat bebisjoller.

Men i övrigt är det alltså fritt fram numera. Ifall ni undrar menar jag.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, Mode & skönhet, musik och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Stiltips och huvudvärk

  1. Barbro Weismann skriver:

    Tretåig hackspett har observerats vid Stensjön i Tyresta Nationalpark så du får komma hit och leta.

  2. mariafoto skriver:

    🙂 Härligt att du fick känna dig speciell!!!!!

    😦 synd att du inte fick plåta hackspetten…

    Men man kan ju inte få allt-speciellt inte under samma helg.
    kramar!

  3. Mib skriver:

    Det där sista skivomslaget var ju kul! Hahaha, vilka frisyrer!

Kommentera

