Jag övar lite på management-tugg

I morgon så ska jag kliva fram och styra upp det hela. Ta tjuren vid hornen så att säga, utan att darra på manschetten. Ni vet, sätta ned foten och peka med hela handen. Jag ska gå i bräschen, fokusera, och bestämma var skåpet ska stå. -Släpp sargen, ska jag säga. Kom in i matchen och leverera, annars blir jag topp tunnor rasande. Vi ska networka, men ändå stå med båda fötterna på jorden. Som en axel på en seriefigur i det gamla albumet Gigant, som Schrödinger en gång sa.

OK jag ljuger. Jag ska börja dagen med en kopp kaffe. Kanske vaskar jag en kopp också, bara för att jag kan. Sedan så har jag inte bestämt något mer. Det är allt jag har att säga. God natt.

Mannen på bilden har ingenting med det här inlägget att göra, förutom att han också är svår att begripa sig på.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, språk och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag övar lite på management-tugg

  1. Albert skriver:

    Upptäckte precis att siffrorna jag ser i min reader inte syns till på bloggen. Hrm…

  2. Håkan skriver:

    Hej Albert

    Om det är min adress du söker efter i det där första så är du inte så värst långt ifrån, men nu är ju inte min identitet någon väl förborgad hemlighet. Du får gärna utveckla vad det nu var som du ville förmedla.

    • Albert skriver:

      När jag läste inlägget i min reader så var två kordinater skrivna längst ner i inlägget. Eller, ja, jag visste inte vad siffrorna betydde så jag googlade och då kom jag till google-maps.

      ”Wohoo! En utmaning! Kanske skattjakt?!” tänkte jag och gick in på din blogg för att länka, men när jag skickat min kommentar upptäckte jag att ditt inlägg saknade de mystiska siffrorna.

  3. Mib skriver:

    Haha… fattar ingenting men sånt brukar muntra upp. Vilket inlägg! 🙂

Kommentera

