Det är ikväll som allting avgörs

Allt är förberett. Jag har använt allt vad jag har av pappslöjdsfärdigheter och inhämtat material från Mardi Gras-firandet i New Orleans inför den prisutdelning som följer efter kvällens stora begivenhet. Alla får priser för ingen ska bli ledsen. Titta så fint jag har gjort:

Guld eller döden

Ja, jag erkänner. Det var dina skattepengar som användes till det färgade pappret. Förlåt.

Det är VM ikväll och allting ställs på sin spets. Jag tycker att det är en passande benämning eftersom tre länder är representerade. Jamen vadå. I bandy-VM är det inte heller så många länder som deltar men jag hör ingen gnälla över det. Men visst, vi kan säga att mästerskapet är inofficiellt då om det ska vara så petnoga.

Det här är den andra gången som turneringen anordnas. Senast var 1994. Jag har berättat om den lite tråkiga händelsen här. Fyllig rapport kommer i Har du fem minuter? senare ikväll, såvida det inte går dåligt för mig. I så fall tystar vi ner det hela, tycker jag.

Nu är det mat. Sedan blir det kaffe. Då tar vi lite musik så att vi kommer i stämning. Vad den har specifikt med bordshockey att göra är lite svårt att säga.

[Edit: Resultatet finns nu redovisat med ljud och bild här. Nästa år är det min tur. Ja, det är det.]

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i Linnéuniversitetet, sport och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det är ikväll som allting avgörs

  1. Corina skriver:

    Så fint du gjort 🙂 Vinnarna blir nog överlyckliga…..tror jag 🙂

  2. Håkan skriver:

    Han blev det.

  3. chiefkatt skriver:

    Åh, vill bara tacka för den fina kommentaren! Det värmde i bloggarhjärtat. Nu kan jag fortsätta hur länge som helst. Och det var riktigt schyssta medaljer.

  4. Ping: Linnéuniversitetets mest dramatiska evenemang någonsin – Bordshockey-VM | Har du fem minuter?

  5. mariafoto skriver:

    Vad fint, du är så händig och kreativ!!

    Vinnaren och även förloraren blev nöjd antar jag?!

    kramar

  6. Rolf skriver:

    Vinnarna måste verkligen bli nöjda med dessa fina priser. Du borde få ett pris för dina priser tycker jag.

Kommentera

