Jag vart en avart som avatar

Det här tråkiga hände med mig ikväll. Först såg jag ut så här:

Antingen lycklig eller debil

Sedan var allt förändrat. Kolla:

Ledsen och utan självförtroende

Hur blev det så här fel? Jo, det har att göra med en idé jag gått och burit på i många herrans år. Så här var den:

I framtiden kanske det blir problem på jorden, för att det är mycket folk eller dålig luft eller något annat jävelskap på gång. Kanske en vätebomb, dvs en så kallad vattenbomb? Då skulle mänskligheten behöva kolonisera en alternativ planet. Vi kan kalla den något mytiskt, kanske Pandora? Det var i alla fall min tanke. Planeten måste vara lite som jorden men den får gärna bjuda på lite magiska växter och så. Sedan skulle det vara intressant om det finns någon sorts folk där. Då får väl vi människor helt enkelt köra bort dem. Men de kanske också har känslor och det kanske är synd om dem? Då kanske jag går med på deras sida och kämpar för deras rättigheter. Jag tänkte att det folket kan vara väldigt spänstigt och liksom blåhudat. De får gärna klä sig lite naket sådär, men inte för mycket så att folk rodnar i biosalongerna. Filmen ska ju inte vara barnförbjuden.

Jag såg värsta storfilmen framför mig. Så lade jag till min förskräckelse märke till att någon varit och snott idén. Man kan till och med förvandla sig till en rymdmänniska på den här sajten. Det gjorde jag och resultatet ser du till vänster och här undertill. Resultatet blev djupt förödmjukande. Jag ville se glad ut, för så såg folket ut i min film, men rymdmänniskosajten förvandlade mig till en sur och eländig typ.

Och dessutom undrar jag vad Mo’aco är för ett namn. Det är väl inget riktigt namn? Ingen heter så. Det är mer som en chokladsort. Munnen har för övrigt blivit på tok för bred, och nog spårar jag hepatit i vitorna? Och vad är det för kladd i pannan där? Så där kan omöjligen hjälten i min film se ut. Därför bestämde jag mig för att göra ett nytt försök. Då blev jag Odaakaw. Sedan gav jag upp.

Huvudpersonen i min film måste vara någon som tilltalar James Cameron, tänkte jag, för han var den som skulle få äran att regissera min film. Men nu sitter jag här, ledsen och lurad, och konstaterar att den där blåkopian av min idé kammade hem tre Oscarstatyetter ifjol. Jag känner mig helt tom. Troligen är det Al-Quaida och utrikes media som ligger bakom alltihop. Och James Cameron tog jobbet åt filmtjyven. Det var ju min film. Jag hade tänkt kalla den Broarna i Madison County.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i film, foto och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag vart en avart som avatar

  1. mariafoto skriver:

    Underbart! Underhållande läsning… Kramar på dig ”Odaakaw”…

    🙂

Kommentera

