Pekoral från djupet av mitt hjärta

Söndagmorgon. Smärtan. Ångesten. Tröttheten. Den känslan.

Det ska gärna sluta med ”Den känslan” för att ge lite resonansbotten åt det hela. Lite djup. Jag har märkt att det är många som skriver så nu för tiden. Undrar varifrån de har fått det? Tänk om någon som läser den här bloggen är beläst och kan berätta det för mig. Så glad jag skulle bli då. Den känslan.

Dessutom. Ska det vara. Korta meningar. Nu. Som slutar. På helt fel ställen. Så att. Det blir. Laddat. Vem. Hittade på. Det otyget?

Mitt liv är egentligen inte så dramatiskt att jag kan kapa av meningarna hur som helst. Det händer inte mycket konstigt och jag tänker oftast inga djupa tankar. Men igår köpte jag i och för sig en varmkorv utanför Citygross, som jag åt i bilen. Jag ville inte ha någon korv egentligen, men jag kände folket som sålde så jag var helt enkelt skyldig att köpa en. Pengarna gick ju till klubben. Den känslan. Av att äta en korv i bilen.

Förut var jag inte gränslöst lycklig, men nu är jag det eftersom jag har jag fått HD-tv och därmed kan se varenda vindling i längdkidåkarnas frusna dregel.

Därför vill jag bara kolla på tv-sport nu. Och förutom skidorna så kollade jag i går kväll på melodifestivalen. Det var inte speciellt finkulturellt gjort av mig. I melodifestivalen så sjöng en tjej så här: ”Du klagade på hela mitt väsen tills jag inte längre var hel” och jag undrar om det är så vi ska ha det med lyriken i det här landet. Sedan började Gay-galan och jag ville egentligen inte titta på det för det var inte i HD men jag sa inget för det verkar ju väldigt homofobt att inte vilja se en gay-gala liksom. Den känslan. Jag somnade ganska snart därefter. Ifrån mitt konstnärskap.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, magplask, språk och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Pekoral från djupet av mitt hjärta

  1. Stina skriver:

    Så fint. Det du skrev. Om allt. Och ingenting. Nu är det skidor. På Tv! Kanske i HD. Men inte hos mig 🙂

  2. mariafoto skriver:

    🙂 Du är så fyndig du….

    Sporten hann jag inte med i helgen- eller jo, lite. Missade inte silvermedaljen iallafall, men tydligen bronset för jag kände mig väldigt dåligt uppdaterad när jag läste tidningen i morse. .. Ja det kanske är ett bevis på att jag inte har sett så mycket tv i helgen (heller), utan har pysslat med helt andra saker… 🙂 (ingen HD tv här heller:( )

  3. Barbro Weismann skriver:

    Det blev inget TV-tittande för oss i helgen. Jag är så trött på melodifestivalen, men jag ska titta på finalen. Vi har så många bra DVD filmer att titta på istället, men Solsidan missar vi inte. Självklart tittade vi på Byggmarksåk och det var kul att han är tillbaka.

  4. Spanaren skriver:

    Det med korta meningar var ett sant och nymodigt feonomen 😉 Sms och twitter och så vidare är nog den stora boven där *ler*. Såg nästan hela gay-galan och det var bra och väldigt bra. Ha det vännen/ kram

    Ps Nytt i rutan hos dig då måste jag bättra mig med att titta in 😉

Kommentera

