Har du fem minuter?

Så är namnet på den blogg som vår forskargrupp startade igår. Till och börja med är vi sex personer som ska försöka beskriva livet i ett forskningslaboratorium på ett universitet i sydöstra Sverige. Jag kommer själv att skriva där då och då, men det kommer mer att handla om vad som händer om dagarna. För syftet med bloggen är just detta, att visa livet i en kemiforskargrupp inifrån.

Förhoppningen är att det ska bli intressant och roligt ibland dessutom. Vi får väl se hur vi lyckas med det. Sidhuvudet är en smula fult och det finns inte så mycket inlägg på plats ännu, men titta in på ett besök här.

Kan det bli något? Det hoppas vi.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i Linnéuniversitetet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Har du fem minuter?

  1. Ölandsvindar skriver:

    Tack för snäll kommentar hos mig. Du hade också fångat strömstaren på bild såg jag. Det är en ovanlig fågel på Öland, men jag fick en kommentar från Norge som berättade att det är Norges nationalfågel. Det visste jag inte. Och du.. jag har fått många bilder på nötskrika den här vintern.
    Kerstin

  2. Wayne Nilsson skriver:

    Mycket nörderi på den där bloggen. VAD är en kemikalie? Är det som en neutron eller proton? Vad är neutroner och protoner?

    BTB står för övrigt för bromtymolblått, en sådan sticka anger om något är surt eller basiskt. Eller sjö kan till exempel vara sur eller basisk. Är sjön sur är den typ död, är den för basisk, 14 på skalan, är den övergödd.

    Vad får jag för betyg angående mina BTB-kunskaper?

  3. Håkan skriver:

    Tjaa, lite mer får du nog visa innan jag kastar fram ett anställningskontrakt, men ditt miljöengagemang är ju behjärtansvärt. Och du stavar bra till alla orden. Jag tycker inte om när man stoppar in ett ”h” i bromtymolblått så att det blir bromthymolblått. Stort plus för att du inte gick i den snuskiga språkfällan.

Kommentera

