Alla behöver väl en Black forest automaton rat-eater?

Vi var på antikmässa i söndags. Då köpte jag inte någon vevgrammofon fast jag ville för de svar jag gav på de här två frågorna underkändes: 1) Vad ska du ha den till, du har ju inga stenkakor, och 2) Var tänker du att den ska stå?

Kan stå var som helst. Lånad från: http://www.kungsbacka.se/upload/Kultur/vevgrammofon.jpg

Jag köpte heller inte Aristo bodshockeyspel från 1940 eftersom jag fick underkänt på svaren på följande två frågor. 1) Vad ska du ha det till, du har ju ett hockeyspel, och nästan ingen vill spela med dig ändå, och 2) Var tänker du att det ska stå?

Jag köpte inte ett sånt här. Fast jag vill ha ett. Bild från http://bordshockey.wordpress.com/

Men tredje gången gillt heter det ju, så nu lutar mycket åt ett inköp av en råttätargubbeklocka. Vi har ingen sån. Konstigt att vi klarat oss. Kolla:

I klassisk design från 1860-talet symboliserar råttätargubben en soldat från Napoleons armé som tvingas äta råttor under reträtten när fransoserna gått bet i kampen mot ryssen. Både snyggt och praktiskt.

Jag kan det där med heminredning.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i heminredning, nostalgi och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Alla behöver väl en Black forest automaton rat-eater?

  1. Drillemor skriver:

    Vem vill inte ha en råttätande soldat hemma på nattuksbordet, liksom?
    Helt orelaterat till inlägget är min lilla fråga: är det segt för dig att komma in på wordpress? Tar alltid en halv evighet innan sidorna laddas för mig. (O-glad.)

    • Kemimannen skriver:

      Nej, det går fort. Snabbare än på zoomin för min del. När jag gick in på din sida nu så laddade den ögonaböj. Är det inloggningen du menar? Jag vet inte. Har inte upplevt några problem, faktiskt.

      • Drillemor skriver:

        Nej, det är när jag ska klicka mig in på min sida, från adressfältet. Kan ta en minut om det är på det humöret (subscriptions ska vi inte tala om! Hej seghet!) :/ Men då är det alltså min dator som är knäpp. Får undersöka vidare.

Kommentera

