Space guitars, våld och lite beach-mode

Idag har jag varit på skivmässa och försökt dyvla på folk min skivsamling. Så köpte jag skivor också. Kan inte låta bli.  Egentligen när jag tänker efter så är jag kanske lite för trött för att hålla på med bloggen för jag var på fest igår sent sent, och känner väl av det en smula. Därför går vi på grannlåten direkt. Ska man köpa vinyl så ska det vara snyggt. Jag vet det där. Då är frågan – är det här snyggt?

Rätt svar: ja, det är det.

Och du kanske undrar om Spotnicks själva är något att ha? Nu råkar det vara så att det inte spelar mig någon större roll, men men svaret är: Spotnicks var grymma, åtminstone som stilbildare. Vem vill inte ha den här stassen och förresten – vem vill inte ha den vinkeln på guran?

Jag är förresten inte bra på att sälja. Det är dumt att avråda folk från att köpa med motivet att skivan är dålig, om man vill sälja. Och det är dumt att använda säljargumetet  att ”det är töntig musik, musik för töntar”. Men den skivan fick jag i och för sig såld.

En helt annan frågan är om Archie Bell & the Drells-skivan hade ett snyggt omslag. Är inte det vad alla går och tänker på nuförtiden?

Jo, men ganska fin, tycker jag ändå. Ser ut lite grand som en Uppblåsbar Barbara den där danstjejen till höger.

Därmed är det tomt på uppslag, tomt på ytterligare tankar.

Efter denna lilla expedition i estetikens värld så kan jag inte komma fram till någon lämpligare avslutning än att bjuda på lite vanligt hederligt filmvåld.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i musik, nostalgi och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Space guitars, våld och lite beach-mode

  1. Ebba skriver:

    Åhh jag dör av skratt över Star Trek-klippet. Fightingscenen lämnar mig med många frågor: Varför slåss de i slow-motion? (dåligt med syre på planeten?) Varför väntar monstret stillastående när Kirk ska resa sig upp? Varför kan monstret inte öppna sin mun och bitas när han snusar Kirk i nacken? Varför blir monstret alldeles yrt i bollen när Kirk bara trycker lite på dess huvud med båda händerna? Varför är de jämnstarka i närstrid, men monstret senare megastarkt när det kan slänga ett stenblock 60 meter? Varför är stenblocket av papier maché? Varför är Star Trek originalserien så himla bra? HAHAHA underbart! 😀

Kommentera

