En sockerbagare här bor i staden

Vi har torsdagsfika på jobbet och det är gott och trevligt att äta andras kakor, fast i morgon är det tydligen min tur. Så nu har jag bakat. Möjligen för första gången det här millenniet. Hatar att baka. Det är kladdigt. Har fått en chokladkladdfläck på tröjan såklart. Nu är det i alla fall gjort. Det luktar lite bränt här men skitsamma. En chokladfärgad grej med kokos på ytan ligger i långpannan. Frågan är hur jag får bort den därifrån.

Så ska jag betala räkningar. Det är inte heller så kul. Sedan är risken stor att inspirationen inte räcker till för ett meningsfullt blogginlägg. Jag får överlåta grannlåten till Brett Anderson, Emanuelle Seigner och Elliott Smith. De här två klippen är mina favoritlåtar i den lite smådystra sinnesstämning som kladdbakning och räkningar för med sig. Det är inte särskilt mycket rock’n’roll över det hela, men det är bra.

Det var väl inte så illa? Vill du ha mer bra musik så kan du få det, genom att prenumerera på den här lilla Spotifylåtlistan som jag plockat ihop.

Senare så ska jag glo på Kvällsöppet om näthat eftersom det tydligen är grejen nu för tiden, och ta reda på om det har någonting att göra med att jag har bakat. Sedan säger vi adjö till den här dagjävelen. Natti natti.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i apropå ingenting, musik och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En sockerbagare här bor i staden

  1. Wayne Nilsson skriver:

    Tack för lista!

Kommentera

