Jag kan ibland uppleva att jag inte har något att säga och det vill jag gärna förmedla

…som Damien Hirst sa.

Ja, varför publicera blogginlägg fyllda med sånt som andra sagt egentligen? Har jag inget säga själv? Kanhända att jag har, men jag kan inte formulera mig lika klatschigt som folket här under, och som den smygträdkramare jag är så vill jag inte undanhålla läsaren möjligheten till folkbildning om naturen. Vissa reflektioner är ju tidlösa.

Ett träd är ett träd – hur många fler behöver ni att titta på?
Ronald Reagan

 

80% av luftföroreningarna kommer från växter och träd
Ronald Reagan

 

Det är inte miljöförstöringen som skadar vår miljö. Det är föroreningarna i luften och vattnet.
Dan Quayle

 

Det bästa med regnskogen är att den aldrig lider av torka
Dan Quayle

Men allt är inte miljö. Glöm inte den sociala dimensionen:

 
 

Jag har matat hemlösa med handen
Victoria Silvstedt

 

Vetenskapen:

 

Vad är algebra egentligen? Är det de där trekantiga sakerna?
J.M. Barrie

 

Världslitteraturen:

Alice i underlandet är ingenting annat än en samling lögner
Damon Runyon

Och människor med makt:

 

Vi är inte redo för en oförutsedd händelse som kanske eller kanske inte inträffar.
Dan Quayle

Förintelsen var en obscen period i vårt lands historia …detta århundrades historia. Vi levde alla i detta århundrade. Jag levde inte i detta århundrade.
Dan Quayle

Vi har ingenting emot idéer. Vi är emot att människor sprider dem.
Augusto Pinochet

Taxichauffören valde klubben. Jag hade ingen aning om vad det var för ställe.
Björn Rosengren

 
 

…och till sist, artisterna:

Jag är ingen snobb. Fråga vemsomhelst, alltså någon som räknas.
Simon Le Bon

Jag äger tio par gymnastikskor, ett par för varje veckodag.
Samantha Fox

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i citat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Jag kan ibland uppleva att jag inte har något att säga och det vill jag gärna förmedla

  1. Drillemor skriver:

    Hm, citaten ser konstiga ut på min dator. Liksom hoptryckta på bredden. Kanske bara för mig?

  2. Klatuu skriver:

    Hehehe, citaten från Damon Runyon korrelerar ganska bra med ett inlägg jag just skrivit. Ett litet stycke som handlar om korkade personer på Internet. Du är också nämn i det inlägget, men i en helt annan mening.

    /Calle

  3. Klatuu skriver:

    Kommer alltid att tänka på filmen Idiocracy när diskussionen kommer in på dumhet.
    Annars är ett av mina favoritcitat ”If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.” Kanske inte ett helt igenom briljant citat men tillskrivet en av min ungdoms absoluta favoritförfattare Isaac Asimov.

    Din blogg däremot är briljant. Jag skrattade så jag tappade andan när jag läste Fågelskådarskolan del 1 och del 2.

    • Håkan skriver:

      Fågelskådarskolan ja. Jag vet inte om den är färdig än. Får väl fylla på med en del 3 när jag vet vad som ska stå i del 3. Citatet är asbra. Asimov har jag läst en del av men fr a hans vetenskapshistorier. Ingen science fiction dock.

Kommentera

