Återvinning från gamla Kemimannen

Sedan jag startade den här nya bloggen så har jag funderat över vad jag ska göra med det material som finns publicerat på Zoomin. Efter sista mars försvinner materialet därifrån för gott. Det är ju nära på 300 inlägg, och en farlig massa bilder.

När jag har tittat igenom inläggen där så ser jag att det mesta är strunt eller tidsbundet på ett sätt som gör att världen är en bättre plats utan dem, men några inlägg tycker jag bättre om av olika skäl, och jag tänker göra så att jag varvar nya inlägg med sådant jag återvinner. Ett par i veckan kanske. De inlägg som förs hit raderas samtidigt från zoomin.

Om du har läst i gamla Kemimannen och har några inlägg som du önskar ska dyka upp här så skriv det i kommentarsfältet, vetja. Jag går bakifrån nu från april 2010 och framåt, och tar med det jag vill ha. Och det är nog inte så jättemycket.

Om Håkan

Äh jag berättar mer sedan.
Det här inlägget postades i återvunnet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Återvinning från gamla Kemimannen

  1. 13 skriver:

    När Windows LiveSpace lade ner så gick det att flytta den sidan hit och albumen hamnade i Windows SkyDrive, så allt är sparat så jag kan tänka över vad jag vill göra med alltihopa. Det bästa vore om det gick att göra något liknande med zoominsidan. Det är väl just bilderna som är problemet. Det andra tramset jag präntat ner kan lika gärna försvinna ut i tomma intet… Ser att du bloggat flitigt och det är ju en bra idé att liksom integrera de gamla inläggen! Lycka till med ”inläggsjobbet” och ha en trevlig helg! P.S Absintheinlägget icke att förglömma!

    • Kemimannen skriver:

      Det gick att automat-importera de olika zoominsidorna automatiskt till N.nu, men bloggen gick inte att hantera dessvärre. Jag har sparat ner en backup på hårddisken av alla inlägg (funktionen finns ju i zoomin-menyn), så allt ligger ju där. Fast mycket är ju struntprat, ärligt talat, och det är lika bra att det försvinner från nätet. Absint-inläggen kan jag lägga ut, vad det lider, om du vill. Funderar på att låta bloggen ”rotera”. En dag något om kemi, nästa dag något återvunnet, nästa dag en fågel, nästa dag någon bluff, osv. Eller inte.

      Det enda som jag grämer mig lite över är fotoalbumen, som tar lite tid att lägga upp igen i Picasa, eller hur jag nu gör.

  2. Stina skriver:

    Jag vill ju då önska att du återpublicerar/behåller det inlägg som jag själv önskade om dina favorit-ögonblick i sportvärlden. Säkert kommer jag på fler, men till att börja med det 🙂 Tur att du fortsätter blogga trots nedläggningen, det är ytterst trevlig läsning!

  3. Barbro Weismann skriver:

    Jag ska kolla de bästa av dina blogginlägg och informera dig om vad jag tycker är värda en repris. Jag har så många besökare på vissa sidor och tycker det är synd de går i graven.

    • Kemimannen skriver:

      Bra, gör det. Har redan raderat ett trettiotal som jag tyckte var riktigt dåliga, men det finns fler att ta av…

      Men starta en ny sida och lägg över det som du tycker är läsvärt. Det är snabbt gjort när du väl kommer igång. Jag tycker att WordPress funkar riktigt bra nu när man fått kläm på det.

      Det är bildlänkar och sådant som man kan få pilla lite med, i övrigt så är det bara copy-paste och lite lätt redigering som krävs.

      • Barbro Weismann skriver:

        Du har redan fått med bra inlägg som låg på zoomin. Jag vill inte stressa och blir kvar ett tag till på zoomin. Betalade idag för ett par månader och testar hur hur nya zoomin tar form. Just nu kan jag inte göra så mycket på sidan. Ska rensa både bland bilder och blogginlägg.

  4. Barbro Weismann skriver:

    Glömde skriva att jag lagt upp länkar på min startsida till några som flyttat från zoomin till andra bloggar.

Kommentera

